نوشته شده توسط : علی

فواید استفاده از لوسیون و کرم بدن

عادات و رفتارهای ما در زندگی تاثیر مستقیمی در زیبایی و شادابی پوست ما دارند و رازهای رسیدن به پوست شاداب و زیبا این نکات رابرای شما بیان میکند.
عدم تعادل در زندگي شما بر چهره و پوستتان نمايان مي شود. مثلا اگر رژيم غذايي نامناسبي داشته باشيد و يا از فست فودها و رژيم غذايي فاقد ميوه و سبزيجات استفاده کنيد، پوست ناسالم و بدي خواهيد داشت. افسردگي، اضطراب و استرس موجب ايجاد تغييراتي در پوست شما و خصوصا در پوست صورت مي شوند. برخي اوقات اين عوامل لک ها و چروک هاي ناخواسته اي در صورت شما ايجاد مي کنند.
نور آفتاب، و آب و هواي سرد و خشک يا وزش باد، رطوبت طبيعي و گردش خون طبيعي پوست را از بين مي برد و منجر به پيري زودرس پوست مي شود. سيگار، مصرف الکل و فقدان خواب کافي همگي بر روي پوست شما تاثير مي گذارند.

نگاه دقيقي به شيوه ي زندگي خود بياندازيد تا ببينيد با پوست خود چه کرده ايد. در اين صورت مي توانيد تغييرات مناسبي در شيوه*ي زندگي خود ايجاد کنيد تا از پوست خود محافظت کرده و آن را دوباره جوان کنيد.
به خوبي دست‌ها را بشوييد و بعد آنها را با حوله تميز خشک کنيد.

هنگام دوش گرفتن و حمام نيز از آب ولرم استفاده کنيد. بدن خود را با شامپوي مخصوص بدن و يا صابون ملايم بشوييد.

پشت بازوها و پشت گوش‌ها را نيز به خوبي بشوييد. صورت شما به توجه نياز دارد؛ خصوصاً زماني که پوست صورت‌تان بيشتر چرب شده باشد.

روزانه يک يا دو بار صورت‌تان را با آب ولرم و يک تميز کننده ملايم بشوييد.

اگر پوست صورت‌تان خشک است، پوسته پوسته مي‌شود و خارش دارد، از لوسيون يا کرم مرطوب کننده استفاده کنيد. موقع خريد مرطوب‌کننده حتماً به ياد داشته باشيد که عطر و رنگ زيادي نداشته باشد. اگر نگران جوش‌هاي خود هستيد و نمي‌خواهيد با استفاده از کرم مرطوب کننده جوش‌هاي روي صورت‌تان زياد شوند، بهتر است مرطوب‌کننده‌هايي با پايه آب مصرف کنيد. اگر زياد جوش مي‌زنيد، بهترين راه رهايي، تميز کردن و تميز نگاه داشتن پوست است.

اگر پوست خود را به نرمي‌تميز و از انگشتان خود براي اين کار استفاده کنيد، ميزان آسيب‌هاي پوستي به حداقل مي‌رسد.

گاهي اوقات وقتي که صابون يا شامپوي خود را تغيير مي‌دهيد، پوست‌تان دچار سوزش مي‌شود. اگر صابون يا شامپوي جديد تند است يا اينکه احساس خارش، حرارت، خشکي و يا سوختگي پوست مي‌کنيد، استفاده از آن را متوقف کنيد.
 
در چين باستان ملکه ها براي زيبايي پوست و محافظت از آن رموز خاصي داشتند که به شاهزاده هاي پس از خود منتقل مي کردند. برخي از اين رازها شامل رژيمهاي غذايي به خصوصي بودند. برخي از اين غذاها غذاهاي خارجي گران قيمت بودند و برخي از آنها غذاهايي بودند که امروزه نيز به راحتي در دسترس هستند.

اين رژيمهاي زيبايي باستاني غذاهايي هستند که به سلامت پوست کمک مي کنند مانند آلبالو، گيلاس، سوياي سياه، گردو، عناب و برخي خوراکي هاي مشابه. همچنين مرکبات هم به عنوان خوراکي هاي التيام بخش که حاوي مقادير زيادي آنتي اکسيدان هستند به سلامت پوست شما کمک مي کنند.



:: بازدید از این مطلب : 1210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تير 1400 | نظرات ()